Vuokranmaksu

Jokainen vuokralainen on henkilökohtaisesti vastuussa vuokranmaksustaan. Vuokra on maksettava kunkin kuukauden 6. päivään mennessä. Jotta maksusuorituksesi kirjautuu oikein, tarkista että käytät maksaessasi aina oikeaa viitenumeroa. Vuokran voit maksaa verkkopankissasi tai TransferMate-maksupalvelussa.

Vuokralaskut lähetetään sähköpostitse vuokrasopimuksen alkaessa, ennen vuokrankorotusta sekä kerran vuodessa (joulukuussa). Samalla vuokralaskulla maksetaan kaikki laskussa mainitut vuokrat. Et siis saa joka kuukaudelle erillistä vuokralaskua, joten pidä lasku tallessa.

Voit tarkistaa ajantasaisen vuokranmaksutilanteesi koska tahansa asukassivultasi. Sieltä voit halutessasi myös tulostaa vuokralaskusi. Pyynnöstäsi lähetämme sinulle vuokralaskusi uudelleen sähköpostitse.

Halutessasi voit maksaa useamman kuukauden vuokran kerralla. Jos joku muu maksaa vuokrasi, huolehdithan että hän käyttää maksaessaan sinun vuokralaskusi viitenumeroa.

Vuokranmaksutavat

TILISIIRTO

Tee maksu esim. verkkopankissasi tai asioimalla pankkikonttorissasi. Löydät kuukausittaisen vuokrasi, henkilökohtaisen viitenumerosi sekä JYYn tilinumeron vuokralaskultasi. Mikäli et voi käyttää viitenumeroa pankkisiirrossa, kirjoita viestikenttään asunnon kirjain ja numero sekä mahdollisesti kenen puolesta olet maksua tekemässä. Tämä on käytetyin maksutapamme.

TRANSFERMATE-MAKSUPALVELU

TransferMate maksupalvelu on tarkoitettu niille asukkaille, jotka tulevat EU- ja ETA maiden ulkopuolelta, joille palvelun käyttö on ilmaista. Pankkisi voi kuitenkin veloittaa sinua palvelun käytöstä, varmistathan tämän pankistasi. Myös muut asukkaat voivat käyttää palvelua, mutta TransferMate perii palvelun käytöstä palvelumaksun. TransferMatea käyttäessäsi et voi lisätä maksuun viitenumeroa, mutta se ei haittaa, sillä maksu kohdistetaan asukkaan nimen perusteella. Palvelulla voi myös maksaa vuokria toisen puolesta. Huomaa, että TransferMatella ei voi maksaa perintäyhtiölle siirtyneitä rästejä ja maksun saapumisessa kestää noin viikko.

KORTTIMAKSU

Emme ota vastaan korttimaksuja. Mikäli haluat maksaa kortilla, voit tehdä suorituksen Voionmaankadun R-kioskilla. Huomaa, että maksu vaatii suomalaisen henkilötunnuksen.

Eikö mikään näistä maksutavoista sovi?

Mikäli et pysty maksamaan vuokraasi millään yllä mainituista maksutavoista, voisitko pyytää ystävääsi tai perhettäsi maksamaan vuokran puolestasi yllä mainituilla maksutavoilla? Maksajan tulee muistaa käyttää henkilökohtaista viitenumeroasi maksussa.

Ongelmia vuokranmaksussa?

Jos ongelma johtuu käyttämistäsi pankkipalveluista, ota ensisijaisesti yhteyttä pankkiisi selvittääksesi ongelman. Ota yhteyttä myös vuokravalvontaan, jos vuokranmaksusi uhkaa myöhästyä ongelman takia. Mikäli käytössäsi on pankin automaattimaksut, muista uusia maksu vuosittain, jotta vuokranmaksusi ei katkea automaattimaksun päättyessä. 

Jos sinulla on ongelmia TransferMaten tai muiden maksunvälittäjäpalveluiden kanssa, ota yhteyttä palveluntarjoajaan. 

Jos maksoit vuokrasi vahingossa tuplana, ei hätää, ota yhteyttä vuokravalvontaamme. Suosittelemme, että ylimääräinen vuokrasuoritus siirretään seuraavan kuukauden vuokraksesi. Muussa tapauksessa ilmoitathan tilinumerosi, jonne toivot palautuksen.

Mikäli vuokranmaksuongelmasi on taloudellinen, voimme yrittää helpottaa tilannettasi väliaikaisesti esim. siirtämällä maksupäivää maksusopimuksella. Jos taas et tiedä, mistä voisit saada tukea tai mihin tukiin sinulla voisi olla oikeus tai mistä muualta voisit saada taloudellista apua, ole yhteydessä asukasneuvontaamme mahdollisimman pian, jotta rästisi eivät pääse kasaantumaan ja ehdit saada maksuasiasi kuntoon ennen kuin edessä on vuokrasopimuksen purkaminen.

Jos rästisi kasaantuvat, olemme sinuun yhteydessä maksutilanteen selvittämistä varten. Vastaathan viestiimme, jotta ehdimme auttaa sinua ennen vuokrasopimuksen mahdollista purkamista tai häädön hakemista vuokrasaatavien perusteella. Vaikka vuokrasopimuksesi purettaisiin, on tilanteen pelastaminen ja uuden määräaikaisen vuokrasopimuksen tekeminen mahdollista, jos saat vuokrasi hoidettua määräaikaan mennessä. Huomaathan, että mikäli joudumme etenemään häätöön, ei sopimuksen jatkaminen ole enää mahdollista. Voit estää luottotietojen menetyksen maksamalla saatavasi mahdollisimman pian. 

Ajankohtaista

Asiakaspalvelija puhelimessa.

Uudistuksia Soihdun palveluihin

, , , , / 24.7.2024

Soihtu haluaa tarjota asiakkailleen mahdollisimman sujuvan asiakaspalvelukokemuksen. Asumisen palvelupisteelle voi varata syyskuusta alkaen henkilökohtaisen palveluajan sähköisen varausjärjestelmän kautta.

Kun muutat pois, palauta avaimet ohjeiden mukaisesti – näin seuraavakin pääsee muuttamaan ajallaan

, , , , / 23.7.2024

Ohjeistamme poismuuttajaa palauttamaan avaimet ajallaan, jotta uuden asukkaan muutto sujuisi mahdollisimman vaivattomasti. Korvaushinnastoon on lisätty veloitukset koskien virheellisiä tai myöhästyneitä avainpalautuksia.

Kaverukset parvekkeella

Elokuun asunnot tarjottu

, , , , / 11.7.2024

Kaikki elokuun alkuun vapautuvat asunnot ovat nyt tarjottuna ja suurimpaan osaan on jo solmittu vuokrasopimus. Yksittäisiä asuntoja tai soluhuoneita saattaa vielä vapautua elokuun alkuun, jos joku asuntotarjouksen saajista ei hyväksy saamansa tarjousta.