Reklamaatiot

Joskus asuntoon ja asumiseen liittyvissä asioissa tulee vastaan tilanteita, joissa kaikki ei mene niin kuin pitää. Tällöin vuokralaisella on mahdollisuus tehdä kirjallinen reklamaatio. Reklamaatio on aina tehtävä kirjallisena kohtuullisessa ajassa, ja siihen vastataan kahden viikon kuluessa. Mahdollinen hyvitys myönnetään seuraavan kuukauden/seuraavien kuukausien vuokraan.

Reklamaatio asuntotarkastuksesta

Kaikkien Soihdun kohteiden asuntotarkastuksista vastaa Soihtu Kiinteistöhuolto. Poismuuttaneelle asukkaalle lähetetään sähköpostiin viesti, kun tarkastus on tehty. Viestissä kerrotaan mahdollisista asunnon kunnossa tai siivouksessa havaituista puutteista.

Jos olet eri mieltä tarkastuksessa havaituista puutteista, voit reklamoida tarkastuksesta. Reklamaatio tulee aina tehdä kirjallisesti kohtuullisessa ajassa Soihtu Kiinteistöhuollolle osoitteeseen reklamaatio@soihtu.fi. Reklamaatioosi vastataan kahden viikon kuluessa.

Reklamaatio asunnon kunnosta

Jos asuntosi on erityisen huonossa kunnossa tai likainen, lähetä reklamaatiosi osoitteeseen reklamaatio@soihtu.fi. Perustele reklamaatiosi – voit myös liittää siihen kuvia todisteeksi. Reklaamaatioosi vastataan kahden viikon kuluessa.

Asunnot tarkastetaan edellisen asukkaan muutettua pois, mutta joskus uusi asukas ehtii alkaa tehdä muuttoa ennen tarkastajan tuloa, tai edellisen asukkaan muutosta voi olla jo jonkin aikaa. Viat ja puutteet tulee kirjata huoneistokorttiin, ja kiireellisistä siivous- ja korjaustarpeista tulee ilmoittaa Soihtu Kiinteistöhuoltoon. Asumisen aikana ilmenevistä vioista tulee myös aina ilmoittaa huoltoon.

Reklamaatio laskusta tai maksuhuomautuksesta

Jos olet saanut mielestäsi virheellisen tai aiheettoman laskun tai maksuhuomautuksen, lähetä reklamaatiosi osoitteeseen vuokrat@soihtu.fi. Perustele reklamaatiosi. Siihen vastataan kahden viikon kuluessa.

Reklamaatio muusta haitasta

Jos koet että sinulle on aiheutunut kohtuutonta haittaa (esim. ylimääräisiä muuttokuluja), joka ei kuitenkaan liity asunnon kuntoon, lähetä reklamaatiosi osoitteeseen asuminen@soihtu.fi. Perustele reklamaatiosi huolellisesti (voit liittää viestiisi kuvia tai aiempia sähköpostiviestejä) ja kerro, mikä on mielestäsi kohtuullinen hyvitys tässä tilanteessa. Reklamaatioosi vastataan kahden viikon kuluessa.

Huomaathan, että työmaan aiheuttamasta melusta emme myönnä vuokrahyvitystä.

Katso myös:

Asuntotarkastukset

Ajankohtaista

Gradian opiskelijat luovat uutta ilmettä Soihdun asuntoihin

, , , / 26.1.2022

Teksti: Anni Pajari, Kuvat: Jenna Pigg Gradian pintakäsittelijäopiskelijat ovat työskennelleet kolmen viikon ajan kohteissa Kortepohjan ylioppilaskylässä ja Vehkakujalla. Opiskelijat ovat maalanneet esimerkiksi porraskäytäviä...

Kurkista kulisseihin – Mitä Soihdun talouspalveluissa puuhataan?

, / 25.1.2022

Ilman sitä homma ei pelaisi, mutta kuka tietää, mitä siellä tehdään? Vuokrakirjanpitäjä kertoo nyt, mitä talouspalveluissa puuhataan.

Soihdulla uusi kiinteistömanageri

, / 18.1.2022

Markku Kilpi on aloittanut Soihdun kiinteistömanagerina, joka vastaa Soihdun kiinteistöjen ylläpitotoiminnoista ja toimii esihenkilönä Soihdun siivoajille ja kiinteistöhuoltajille.