Reklamaatiot

Joskus asuntoon ja asumiseen liittyvissä asioissa tulee vastaan tilanteita, joissa kaikki ei mene niin kuin pitää. Tällöin vuokralaisella on mahdollisuus tehdä kirjallinen reklamaatio. Reklamaatio on aina tehtävä kirjallisena, ja siihen vastataan kahden viikon kuluessa. Mahdollinen hyvitys myönnetään seuraavan kuukauden/seuraavien kuukausien vuokraan.

Reklamaatio asuntotarkastuksesta

Kaikkien Soihdun kohteiden asuntotarkastuksista vastaa Soihtu Kiinteistöhuolto. Poismuuttaneelle asukkaalle lähetetään sähköpostiin viesti, kun tarkastus on tehty. Viestissä kerrotaan mahdollisista asunnon kunnossa tai siivouksessa havaituista puutteista.

Jos olet eri mieltä tarkastuksessa havaituista puutteista, voit reklamoida tarkastuksesta. Reklamaatio tulee aina tehdä kirjallisesti kohtuullisessa ajassa Soihtu Kiinteistöhuollolle osoitteeseen reklamaatio@soihtu.fi. Reklamaatioosi vastataan kahden viikon kuluessa.

Reklamaatio asunnon kunnosta

Jos asuntosi on erityisen huonossa kunnossa tai likainen, lähetä reklamaatiosi osoitteeseen reklamaatio@soihtu.fi. Perustele reklamaatiosi – voit myös liittää siihen kuvia todisteeksi. Reklaamaatioosi vastataan kahden viikon kuluessa.

Asunnot tarkastetaan edellisen asukkaan muutettua pois, mutta joskus uusi asukas ehtii alkaa tehdä muuttoa ennen tarkastajan tuloa, tai edellisen asukkaan muutosta voi olla jo jonkin aikaa. Viat ja puutteet tulee kirjata huoneistokorttiin, ja kiireellisistä siivous- ja korjaustarpeista tulee ilmoittaa Soihtu Kiinteistöhuoltoon. Asumisen aikana ilmenevistä vioista tulee myös aina ilmoittaa huoltoon.

Reklamaatio laskusta tai maksuhuomautuksesta

Jos olet saanut mielestäsi virheellisen tai aiheettoman laskun tai maksuhuomautuksen, lähetä reklamaatiosi osoitteeseen vuokrat@soihtu.fi. Perustele reklamaatiosi. Siihen vastataan kahden viikon kuluessa.

Reklamaatio muusta haitasta

Jos koet että sinulle on aiheutunut kohtuutonta haittaa (esim. häiritsevä remontti/työmaa, ylimääräisiä muuttokuluja), joka ei kuitenkaan liity asunnon kuntoon, lähetä reklamaatiosi osoitteeseen asuminen@soihtu.fi. Perustele reklamaatiosi huolellisesti (voit liittää viestiisi kuvia tai aiempia sähköpostiviestejä) ja kerro, mikä on mielestäsi kohtuullinen hyvitys tässä tilanteessa. Reklamaatioosi vastataan kahden viikon kuluessa.

Huomaathan, että työmaan aiheuttamasta melusta emme myönnä vuokrahyvitystä.

Katso myös:

Asuntotarkastukset

Ajankohtaista

Yhteisöllisyys ja sen uudet muodot

, , / 18.9.2020

Yhteisöllisyys ei tarkoita ainoastaan yhteisiä mielenkiinnon kohteita ja yhdessä tekemistä – yhteisöllisyys koostuu monesta eri tekijästä. Yksi merkittävä osa yhteisöllisyyttä on osallisuus: kuinka juuri sinä voit vaikuttaa omaan yhteisöösi. Osallisuuden lisäksi oleellisia tekijöitä ovat luottamus, sitoutuminen, motivaatio sekä läheisyys. Yksikään näistä tekijöistä ei kuitenkaan onneksi ole paikkaan sidottuja.

Soihtu laajentaa palveluvalikoimaansa: Legendaarinen Ilokivi avaa alakerrassaan rennon kahvilan

/ 1.9.2020

Seminaarinmäen kampus saa uuden, yhteisöllisen oleskelupaikan, kun Ilokivi Venuen aukiolot laajenevat myös arkipäiville. Aikaisemmin keikkapaikkana ja tapahtumatilana toiminut Ilokiven alakerta, nykyiseltä nimeltään Ilokivi Venue, on syyskuun alusta alkaen avoinna myös arkipäivisin klo 12-17 ja tarjoaa kahvilapalveluita, kampuksen ainoan anniskeluravintolan, hengailutilan ja työskentelypaikkoja esimerkiksi läppärin kanssa saapuville asiakkaille.

Muutoksia jätepisteisiin

, / 21.8.2020

D-talon ja Lillukan välissä oleva jätteenkeräyspiste poistuu käytöstä maanantaina 24.8. Samalla otetaan käyttöön tilapäinen jätteenkeräyspiste E- ja G-talojen välissä. Jätteenkeräyspisteitä on siis tällä hetkellä B-talon...