Reklamaatiot

Pyrimme siihen, että asukkaamme saisivat parhaan mahdollisen kokemuksen meillä asuessaan. Joskus asuntoon ja asumiseen liittyvissä asioissa voi kuitenkin tulla vastaan tilanteita, joissa kaikki ei ole mennyt niin kuin pitäisi. Tällöin vuokralaisella on mahdollisuus tehdä kirjallinen reklamaatio. Huomioithan, että reklamaatio on aina tehtävä kirjallisena kohtuullisessa ajassa. Me puolestamme vastaamme siihen kahden viikon kuluessa. Mahdollinen hyvitys myönnetään seuraavan kuukauden/seuraavien kuukausien vuokraan.

Mikäli haluat tehdä häiriöilmoituksen asumiseen liittyvistä häiriöistä, ethän täytä tällä sivulla olevaa lomaketta. Sen sijaan täytäthän Häiriöilmoitus-lomakkeen.

Reklamaatio asunnon kunnosta tai asumisoloista

Asunnot tarkastetaan edellisen asukkaan muutettua pois, mutta joskus uusi asukas ehtii alkaa tehdä muuttoa ennen tarkastajan tuloa, tai edellisen asukkaan muutosta voi olla jo jonkin aikaa. Viat ja puutteet tulee kirjata huoneistokorttiin, ja kiireellisistä siivous- ja korjaustarpeista tulee ilmoittaa Soihtu Kiinteistöhuoltoon. Asumisen aikana ilmenevistä vioista tulee myös aina ilmoittaa huoltoon.

Jos asuntosi on erityisen huonossa kunnossa tai likainen tai asumisoloissa asunnon tai siihen liittyvien palveluiden osalta on huomautettavaa, voit tehdä reklamaation alla olevan lomakkeen avulla. Likaisesta asunnosta kannattaa myös liittää liitteeksi kuvia asunnosta, jotta reklamaation käsittely nopeutuu.

Huomaathan, että työmaan aiheuttamasta melusta emme myönnä vuokrahyvitystä.

Reklamaatio asuntotarkastuksesta

Kaikkien Soihdun kohteiden asuntotarkastuksista vastaa Soihtu Kiinteistöhuolto. Poismuuttaneelle asukkaalle lähetetään sähköpostiin viesti, kun tarkastus on tehty. Viestissä kerrotaan mahdollisista asunnon kunnossa tai siivouksessa havaituista puutteista. Aina kaikkia viestissä mainittuja vikoja ei kuitenkaan laskuteta asukkaalta, jos ne ovat ns. normaalia kulumista.

Jos olet eri mieltä tarkastuksessa havaituista puutteista, voit reklamoida tarkastuksesta oheisella lomakkeella. Reklamaatio tulee aina tehdä kirjallisesti kohtuullisessa ajassa Soihtu Kiinteistöhuollolle.

Reklamaatio laskusta tai maksuhuomautuksesta

Jos olet saanut mielestäsi virheellisen tai aiheettoman laskun tai maksuhuomautuksen, lähetä reklamaatiosi meille oheisen lomakkeen avulla. Perustelethan reklamaatiosi. Mikäli aiheeton lasku perustuu esimerkiksi ovenavauksiin tai siivouskuluihin, valitsethan lomakkeelta kohdan asunnon kunto tai asuntotarkastus.

Reklamaatio muusta haitasta

Jos koet että sinulle on aiheutunut kohtuutonta haittaa (esim. ylimääräisiä muuttokuluja), joka ei kuitenkaan liity asunnon kuntoon, lähetä reklamaatiosi Soihtu Asumiselle oheisen lomakkeen avulla. Perustele reklamaatiosi huolellisesti (voit liittää viestiisi kuvia tai aiempia sähköpostiviestejä) ja kerro, mikä on mielestäsi kohtuullinen hyvitys tässä tilanteessa.

Huomaathan, että työmaan aiheuttamasta melusta emme myönnä vuokrahyvitystä.

Katso myös:

Asuntotarkastukset

Ajankohtaista

Asiakaspalvelija puhelimessa.

Uudistuksia Soihdun palveluihin

, , , , / 24.7.2024

Soihtu haluaa tarjota asiakkailleen mahdollisimman sujuvan asiakaspalvelukokemuksen. Asumisen palvelupisteelle voi varata syyskuusta alkaen henkilökohtaisen palveluajan sähköisen varausjärjestelmän kautta.

Kun muutat pois, palauta avaimet ohjeiden mukaisesti – näin seuraavakin pääsee muuttamaan ajallaan

, , , , / 23.7.2024

Ohjeistamme poismuuttajaa palauttamaan avaimet ajallaan, jotta uuden asukkaan muutto sujuisi mahdollisimman vaivattomasti. Korvaushinnastoon on lisätty veloitukset koskien virheellisiä tai myöhästyneitä avainpalautuksia.

Kaverukset parvekkeella

Elokuun asunnot tarjottu

, , , , / 11.7.2024

Kaikki elokuun alkuun vapautuvat asunnot ovat nyt tarjottuna ja suurimpaan osaan on jo solmittu vuokrasopimus. Yksittäisiä asuntoja tai soluhuoneita saattaa vielä vapautua elokuun alkuun, jos joku asuntotarjouksen saajista ei hyväksy saamansa tarjousta.