Uudistuksia Soihdun palveluihin

Soihtu Asumisen palvelupisteelle (Vehkakuja 2) voi varata syyskuusta alkaen palveluajan sähköisen varausjärjestelmän kautta. 

Ajanvarauskalenteri tulevalle syksylle aukeaa 15.8., josta lähtien asiakas voi varata itselleen henkilökohtaisen palveluajan.

”Suosittelemme varaamaan palveluajan varausjärjestelmän kautta, jotta pystymme tarjoamaan sinulle rauhallisen asiakaspalvelukokemuksen ja voimme valmistella asiaasi tarvittaessa etukäteen,” neuvoo Soihtu Asumisen palvelupäällikkö Jenni Kirkkomäki. ”Henkilökohtaisen palveluajan varattuasi vältyt jonottamiselta, jolloin oma aikataulusikin pysyy kohdillaan.”

Palvelupisteellä voi syksyllä edelleen asioida myös ilman ajanvarausta, syyskuusta alkaen aina keskiviikkoisin. Palvelupiste on avoinna tuolloin klo 12–15.  Puhelimitse ja sähköpostitse asiakkaita palvellaan jatkossakin jokaisena arkipäivänä.

Joka kuun ensimmäisenä arkipäivänä palvelupiste on avoinna kuten aiemmin klo 10–15. Kuun ensimmäiselle arkipäivälle ei tästä syystä voi uudistuksen jälkeenkään tehdä ajanvarausta. Uusille asukkaille annetaan avaimia asuntoihin aina kuun ensimmäisenä arkipäivänä, joten palvelupisteellä voi olla tuolloin ruuhkaa.  

”Elokuun loppuun asti palvelupisteemme Vehkakuja 2:ssa palvelee nykyisten aukioloaikojen mukaisesti, joten jos vuokrasopimuksesi alkaa elokuussa, voit asioida palvelupisteellämme nykyisten aukioloaikojen mukaan”, muistuttaa Kirkkomäki.

Muuttaja voi helpoiten noutaa avaimensa pyytämällä niitä Soihdun avainautomaattiin. Avaimet voi noutaa automaatista itselleen sopivana ajankohtana, koska avainautomaatti palvelee 24/7.

Lainatavara-automaatti Kortepohjaan

Rentukan infopiste suljetaan elokuusta alkaen ja tila siirtyy Kortepohjan ylioppilaskylän asukastoimikunnan käyttöön syksyn aikana. Jatkossa yhteistilojen avainlainaukset hoituvat Soihtu Asumisen palvelupisteen ja avainautomaatin kautta. 

Rentukan infopisteen lainatavarat siirtyvät puolestaan lainatavara-automaattiin. Lainatavarat ovat näin Soihdun asukkaiden lainattavissa helpommin, kun lainaus ei ole sidoksissa asiakaspalveluaikoihin. Lainatavara-automaatti palvelee Soihdun ja lähialueen asukkaita Rentukka-talon aulassa syyskuusta alkaen. 

Asioinnin helppoutta

Soihdun asukkailtaan saamansa palautteen mukaan suurin osa haluaa asioida sähköisiä kanavia pitkin, kuten sähköpostitse ja sähköisten asiointipalveluiden kautta.

Esimerkiksi nämä asiat, voit hoitaa sujuvasti paikasta riippumatta:

  • Soihdun Asukassivulta näet ajantasaisen vuokranmaksutilanteesi ja voit päivittää sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron järjestelmäämme.
  • Varauspalvelusta voit varata saunavuoron, pyykkituvan tai Rentukan yhteiskäytössä olevia tiloja.
Kaksi henkilöä selaa puhelimia. Toinen kuvan edustalla istuen ja toinen taustalla sängyllä maaten.

Ajankohtaista

Asukaslehti Kylä Tenant magazine Kylä

Naapureista tuli ystäviä 

, , , , , / 3.12.2024

Teksti: Anna-Leena Kauppila | Kuvat: Tiitu Design Kun Matti Heikkilä vuonna 2018 sai paikan Jyväskylän yliopistosta, valintakirjeessä muistutettiin myös asunnon hakemisesta. Matti on kotoisin Turusta eikä tuntenut Jyväskylästä ketään...

Kuva kalustetusta huoneesta Kortepohjan ylioppilaskylän R-talossa. Huoneessa on kirjoituspöytä, pöytälamppu, tuoli, roskakori ja vaaleanpunaiset verhot. Lattialla on tummansininen matto ja kuvan etualalla näkyy osa sänkyä. Lattia on puuta imitoivaa vinyyliä ja muuten asunnon pinnat ovat valkoiset.

Vuokrat nousevat maaliskuussa 1,5-2,5 %

, , , , / 3.12.2024

Jyväskylän yliopiston ylioppilaskunnan edustajisto on vahvistaessaan Kortepohjan ylioppilaskylän ja liiketoimintajohtokunta vahvistaessaan Soihtu Vehkakujan sekä Soihtu Korttelikylän talousarvion vuodelle 2025 hyväksyneet keskimääräisen...

U-talo tuo koteja ja palveluja ylioppilaskylään 

, , , / 29.11.2024

Teksti: Anni Pajari | Kuvat: Tiitu Design Ylioppilaskylän ytimeen, Kartanonkujan varteen rakennetaan parasta aikaa uutta kerrostaloa opiskelijoille ja opiskelijaperheille. Valmistuttuaan U-talo tulee palvelemaan uusien asukkaiden lisäksi koko...