Henkilöstömuutoksia Soihtu Asumisen tiimissä – Jenna Pigg palvelupäälliköksi, Anni Pajari yhteisömanagerin tehtäviin

Soihtu Asumisen henkilöstössä on tapahtunut elo-syyskuussa asukkaillekin näkyviä muutoksia. Palvelupäällikkö Jenni Kirkkomäen opintovapaan aikana Soihtu Asumisen palvelupäällikön tehtäviä hoitaa Jenna Pigg, joka on useille Soihdun asukkaille tuttu Soihdun yhteisömanagerin tehtävistä. Soihdun yhteisömanagerina taas on syyskuun alusta alkaen toiminut Anni Pajari, joka on työskennellyt aikaisemmin Soihtu Asumisen palvelupisteellä palvelusihteerinä.

”Olen saanut yhteisömanagerina toimiessani olla seuraamassa Soihdun asukasyhteisöjen kehitystä aitiopaikoilta. Olen innoissani saadessani käyttää tätä osaamista myös tulevaisuuden opiskelija-asumisen kehittämisessä palvelupäällikön roolissa”, kertoo vuodesta 2019 alkaen Soihdulla työskennellyt Jenna Pigg. ”Tämän mahdollisuuden tarjoaminen on työnantajalta hieno luottamuksen osoitus ja mahdollisuus oppia uutta.”

”Odotan yhteisömanagerin työssä pääseväni tarttumaan toimeen sosiaalisen median ja markkinoinnin parissa”, kertoo Anni Pajari, jolle Soihtu on tuttu työpaikka vuodesta 2017 alkaen. ”Kokonaan uudet tehtävät tutussa tiimissä ja työpaikalla ovat innostavia, ja pääsenkin yhteisömanagerina katsomaan Soihdun asumista kokonaan uudesta näkökulmasta.”

Yhteisömanagerilta tukea yhteisön toiminnassa ja apua asumisen ongelmissa

Yhteisömanageri on näkyvä henkilö Soihdun asukkaille, sillä työtehtäviin kuuluu asukas- ja yhteisötoiminnan tukemisen lisäksi asukasneuvonnan palvelut. Asukasneuvonta poikkeaa tavanomaisesta Asumisen asiakaspalvelusta – asukasneuvonta on ennen kaikkea asukkaan rinnalla kulkemista asumiseen liittyvissä ongelmatilanteissa. Kun asukas tarvitsee neuvontaa ja apua pitkittyneiden vuokranmaksuongelmien, naapurin toistuvaan häiriökäyttäytymisen tai muun asumiseen liittyvän elämänhallinnan suhteen, voi hän olla yhteydessä asukasneuvontaan. Asukasneuvonnan avustuksella voidaan selvittää haastavammatkin tilanteet ja hän voi tarvittaessa ohjata sinut sopivien palveluiden pariin.

”Toivon, että asukkaat ovat yhteydessä matalalla kynnyksellä, mikäli jokin asia omassa asumisessa tai elämäntilanteessa askarruttaa. On aina helpompi ratkoa asioita ennemmin kuin myöhemmin”, yhteisömanageri Anni Pajari rohkaisee.

Soihtu Asumisen henkilökunta on mukana asukkaiden arjessa sekä Soihtu Asumisen palvelupisteellä Vehkakuja 2b:ssa että Rentukan palvelupisteellä Kortepohjan ylioppilaskylässä, jossa Soihtu Asumisen asiakaspalvelun työntekijät ovat tavattavissa kiertävällä vuorolla.

”Soihtu Asumisen tiimissä tapahtuvista muutoksista huolimatta asukkaat voivat luottaa palvelun laatuun jokaisella toimipisteellä”, lupaa palvelupäällikkö Jenna Pigg.

Lue lisää

Asukasneuvonta

Ajankohtaista

Soihtu Asumisen sähköpostiliikenteessä häiriöitä – tarkista roskapostikansiosi!

, / 8.12.2022

Soihtu Asumisen saaman tiedon mukaan osa asukkaille lähetetyistä sähköposteista ja asunnonhakijoille lähetetyistä asuntotarjouksista ei ole saavuttanut vastaanottajaa tavanomaisesti, vaan on ohjautunut vastaanottajan roskapostilaatikkoon.

Soihtu Korttelikylän asukaskokous 22.11. Ilokivi Venuella

/ 18.11.2022

Soihtu kutsuu koolle Korttelikylän asukkaat vuosittaiseen asukkaiden kokoukseen tiistaina 22.11. klo 17 alkaen Ilokiven Venuelle (Keskussairaalantie 2). Soihdun henkilökunta on paikalla kertomassa ajankohtaisista asumisen asioista, lisäksi...

Näkymä B-talon Bertta-saunan terassilta Kortepohjan kaupunginosaan. Etualalla terassikalusteet. Alkuperäinen kuva Jari Kuskelin

Kuinka varautua sähkökatkoon Soihdun asukkaana?

, / 18.11.2022

Tulevana talvena voidaan sähköpulan takia joutua turvautumaan ennalta suunniteltuihin, noin kahden tunnin sähkökatkoihin kuorman tasaamiseksi. Sähkökatkokseen varautuminen onkin yksi kansalaistaidoista.