Soihtu Asumisen arkipäiviä: Kun tornitaloja asutetaan

Kokonaisen kerrostalon asuttaminen ja toisen tyhjentäminen asukkaista käy työstä. Tätä ei voi olla ajattelematta, kun kuulee Soihtu Asumisen asiakaspalvelupisteen Sarin ja Ennin kertovan siitä, mitä tarkoittaa, kun saman viikonlopun aikana D-talon 144 asukasta muuttavat ulos talosta ja C-talon 147 asukasta sisään. Remontoitavan D-talon sopimusten päättäminen, C-talon markkinointi ja asuntohakemusten käsittely, tarjoukset ja uusien vuokrasopimusten tekeminen sekä eri vaiheissa tehtävä asiakaspalvelu ja kysymyksiin vastaaminen ovat työllistäneet koko Soihtu Asumisen tiimiä kevättalven ja kevään ajan. C-talon asukkailta on etukäteen tiedusteltu haluttua muuttoaikataulua, mikä on lisännyt jonkin verran työmäärää muuttojärjestelyihin liittyen, kertoo Enni.

Kummassakin 9-kerroksisessa talossa on 2 hissiä, jotka ovat muuttopäivien aikana koko ajan liikkeessä. – Kyllä se vaatii muuttajilta pitkää pinnaa ja joustavuutta, muotoilee Sari. D-talosta moni muuttaa suoraan C-taloon, ja porrastetun muuttoaikataulun ansiosta D-talo tyhjeneekin jo vähitellen ennen varsinaista kuunvaihdetta. Tämä osaltaan vähentää kahteen hissiin kohdistuvaa liikennettä.

Sari vastaa asuntotarjousten lähettämisestä. Peruskorjattujen talojen yhteydessä hienointa on se, että talo on kokonaan käytettävissä ja niinpä hakijoiden toiveet on mahdollista ottaa huomioon, joskus pienintäkin yksityiskohtaa myöten: isompi tai pienempi yksiö, aivan ylimmistä kerroksista tai maantasosta, talon sivu ja keittiön sijainti huomioiden. Asiakkaan toiveiden mukaisen kodin löytyminen on palkitsevinta asiakaspalvelussa, Sari toteaa.

Tornitalojen peruskorjaukseen liittyvät muutot ovat suuria projekteja, joissa mitataan niin hissien, asiakkaiden kuin työntekijöidenkin paineensietokykyä. Soihtu Asumisen palvelupisteellä tunnelma on luottavainen ja innostunut. Sari ja Enni ovat kokeneita asiakaspalvelun ammattilaisia, jotka tuntevat asukkaan polun hakijasta asukkaaksi ja ovat nähneet monta muuttajaa asumispolun kummassakin päässä. Ennin lempihetki on se, kun hän saa ojentaa asiakkaalle uudet, kiiltävät avaimet tämän uuteen kotiin. Tilanteessa on jotakin kauniin symbolista: kaikki on aivan uutta ja kiiltävää, ja uusi koti täynnä mahdollisuuksia.

Ajankohtaista

Asiakaspalvelija puhelimessa.

Uudistuksia Soihdun palveluihin

, , , , / 24.7.2024

Soihtu haluaa tarjota asiakkailleen mahdollisimman sujuvan asiakaspalvelukokemuksen. Asumisen palvelupisteelle voi varata syyskuusta alkaen henkilökohtaisen palveluajan sähköisen varausjärjestelmän kautta.

Kun muutat pois, palauta avaimet ohjeiden mukaisesti – näin seuraavakin pääsee muuttamaan ajallaan

, , , , / 23.7.2024

Ohjeistamme poismuuttajaa palauttamaan avaimet ajallaan, jotta uuden asukkaan muutto sujuisi mahdollisimman vaivattomasti. Korvaushinnastoon on lisätty veloitukset koskien virheellisiä tai myöhästyneitä avainpalautuksia.

Kaverukset parvekkeella

Elokuun asunnot tarjottu

, , , , / 11.7.2024

Kaikki elokuun alkuun vapautuvat asunnot ovat nyt tarjottuna ja suurimpaan osaan on jo solmittu vuokrasopimus. Yksittäisiä asuntoja tai soluhuoneita saattaa vielä vapautua elokuun alkuun, jos joku asuntotarjouksen saajista ei hyväksy saamansa tarjousta.