Uudistuksia Soihdun palveluihin

Soihtu Asumisen palvelupisteelle (Vehkakuja 2) voi varata syyskuusta alkaen palveluajan sähköisen varausjärjestelmän kautta. 

Ajanvarauskalenteri tulevalle syksylle aukeaa 15.8., josta lähtien asiakas voi varata itselleen henkilökohtaisen palveluajan.

”Suosittelemme varaamaan palveluajan varausjärjestelmän kautta, jotta pystymme tarjoamaan sinulle rauhallisen asiakaspalvelukokemuksen ja voimme valmistella asiaasi tarvittaessa etukäteen,” neuvoo Soihtu Asumisen palvelupäällikkö Jenni Kirkkomäki. ”Henkilökohtaisen palveluajan varattuasi vältyt jonottamiselta, jolloin oma aikataulusikin pysyy kohdillaan.”

Palvelupisteellä voi syksyllä edelleen asioida myös ilman ajanvarausta, syyskuusta alkaen aina keskiviikkoisin. Palvelupiste on avoinna tuolloin klo 12–15.  Puhelimitse ja sähköpostitse asiakkaita palvellaan jatkossakin jokaisena arkipäivänä.

Joka kuun ensimmäisenä arkipäivänä palvelupiste on avoinna kuten aiemmin klo 10–15. Kuun ensimmäiselle arkipäivälle ei tästä syystä voi uudistuksen jälkeenkään tehdä ajanvarausta. Uusille asukkaille annetaan avaimia asuntoihin aina kuun ensimmäisenä arkipäivänä, joten palvelupisteellä voi olla tuolloin ruuhkaa.  

”Elokuun loppuun asti palvelupisteemme Vehkakuja 2:ssa palvelee nykyisten aukioloaikojen mukaisesti, joten jos vuokrasopimuksesi alkaa elokuussa, voit asioida palvelupisteellämme nykyisten aukioloaikojen mukaan”, muistuttaa Kirkkomäki.

Muuttaja voi helpoiten noutaa avaimensa pyytämällä niitä Soihdun avainautomaattiin. Avaimet voi noutaa automaatista itselleen sopivana ajankohtana, koska avainautomaatti palvelee 24/7.

Lainatavara-automaatti Kortepohjaan

Rentukan infopiste suljetaan elokuusta alkaen ja tila siirtyy Kortepohjan ylioppilaskylän asukastoimikunnan käyttöön syksyn aikana. Jatkossa yhteistilojen avainlainaukset hoituvat Soihtu Asumisen palvelupisteen ja avainautomaatin kautta. 

Rentukan infopisteen lainatavarat siirtyvät puolestaan lainatavara-automaattiin. Lainatavarat ovat näin Soihdun asukkaiden lainattavissa helpommin, kun lainaus ei ole sidoksissa asiakaspalveluaikoihin. Lainatavara-automaatti palvelee Soihdun ja lähialueen asukkaita Rentukka-talon aulassa syyskuusta alkaen. 

Asioinnin helppoutta

Soihdun asukkailtaan saamansa palautteen mukaan suurin osa haluaa asioida sähköisiä kanavia pitkin, kuten sähköpostitse ja sähköisten asiointipalveluiden kautta.

Esimerkiksi nämä asiat, voit hoitaa sujuvasti paikasta riippumatta:

  • Soihdun Asukassivulta näet ajantasaisen vuokranmaksutilanteesi ja voit päivittää sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron järjestelmäämme.
  • Varauspalvelusta voit varata saunavuoron, pyykkituvan tai Rentukan yhteiskäytössä olevia tiloja.
Kaksi henkilöä selaa puhelimia. Toinen kuvan edustalla istuen ja toinen taustalla sängyllä maaten.

Ajankohtaista

Asukaslehti Kylä Tenant magazine Kylä

Yhdessä heittäytymistä

, , , , / 20.11.2024

Teksti: Jenni Kirkkomäki | Kuva: Tiitu Design Ilmeitä, eleitä, kuuntelua, reagointia ja kokeilua. Näiden ympärille rakentuu improvisaatioteatteri. Yksinkertaistetusti improvisaatiossa kohtaukset ja tarinat syntyvät ilman käsikirjoitusta....

Meidän kaupunkitilamme

, , , / 15.11.2024

Teksti: Jenni Kirkkomäki | Kuvat: Tiitu Design  Kirkkopuiston kulmalta Seminaarinmäelle levittyvä Yläkaupunki on Ilokivi Venue managerin sijaisena työskentelevän Eeva Halkosaaren lempipaikka Jyväskylässä. Eeva puhuu Yläkaupungin...

Ilmakuva Kortepohjan ylioppilaskylästä pohjoisen suuntaan. Kuva: Jenna Pigg

Jyväskylän kaupungin AVOin kaupunkiympäristö -tunnustus 2024 on myönnetty Soihdulle

, , , , / 12.11.2024

Jyväskylän kaupunki myöntää vuosittain AVOin kaupunkiympäristö -tunnustuksen vetomaista ja kestävää rakentamista tai viihtyisää ympäristöä edistäneelle teolle, taholle, hankkeelle tai henkilölle. Vuoden 2024 tunnustuksen sai Soihtu,...